The photographic opinion (and III) the importance of the journalistic environment
DOI:
https://doi.org/10.4185/rlcs-2000-2214Abstract
According to the criteria of specialists, every image is, in principle, polysemic. In other words, it carries a set of meanings and its reading can lend itself to different interpretations. As far as journalistic photography is concerned, the title and caption accompanying the image are what ultimately "anchor" its meaning. In this third and final installment on the subject of opinion in photography, Dr. Carlos Abreu illustrates the subject with a variety of examples.
Downloads
References
El poder de la imagen. (1981): Salvat Editores. Barcelona.
Teoría de la imagen. (1973): Salvat Editores. Barcelona, pp. 39-41
Bourdieu, P. (1979): La fotografía, un arte intermedio. Editorial Nueva Imagen. México, p. 194
Freund, G. (1976): La fotografía como documento social. Editorial Gustavo Gili. Barcelona, p. 142
Durandin, G. (1982): La mentira en la propaganda política y en la publicidad. Ediciones Paidós. Barcelona-Buenos Aires-México. pp. 74
Beceyro, R. (1979): Sobre la fotografía. Editorial Equinoccio. Universidad Simón Bolívar. Caracas, pp. 69
de Pablos, J. M. (1993): Fotoperiodismo actual. Servicio de Publicaciones de la Universidad de La Laguna/Ediciones Xerach. La Laguna. Tenerife.
Thibault, A. M. (1976): La imagen en la sociedad contemporánea. Editorial Fundamentos. Madrid, p. 48
Bourdieu, P. (1979): La fotografía, un arte intermedio. Editorial Nueva Imagen. México, pp. 193-194
Abreu, C. (1997): Los géneros periodísticos fotográficos. Editorial Cims 97. Barcelona.
Abreu, C. (1993): La fotografía periodística: una aproximación teórico-práctica. [Tesis doctoral]. Universidad de La Laguna. Tenerife.
Alonso, M. y Matilla, L. (1990): Imágenes en acción. Ediciones AKAL. Madrid.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Carlos Abreu Sojo
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.